Bel ons0515 - 58 00 81

Pakket bestellen

Heeft jouw school aangegeven dat je zelf je leermiddelenpakket moet bestellen bij ons, dan kan dat via ons bestelportaal, op deze pagina lees je hier meer over.

Je leermiddelen -en eventueel additionele artikelen- bestel je eenvoudig via ons leerlingportaal op www.mijnleermiddelen.nl
Voor een korte video-instructie klik je op deze link
 

Succes!

Veel gestelde vragen

  • Kan ik voor meerdere personen een bestelling plaatsen via mijn account?
    Antwoord:

    Je kunt per account (e-mailadres) voor één leerling een besteling(en) plaatsen.

  • Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst.
    Antwoord:

    Zolang je bestelling nog niet in behandeling is genomen kun je de bestellling annuleren. Je kunt via de site: www.mijnleermiddelen.nl de bestelling annuleren. Klik op 'bestelling' en kies daarna boven aan voor 'annuleren'. Je kan vervolgens opnieuw de juiste bestelling plaatsen. 

    Is je bestelling al in behandeling genomen dan kun je de bestelling niet meer annuleren. Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

  • Ik krijg een foutmelding tijdens het bestellen.
    Antwoord:

    Mocht je een foutmelding krijgen bij het bestellen neem dan contact op met onze klantenservice. Maak van te voren een sreenshot van de foutmelding en stuur deze naar het volgende emailadres: leerlingen@osingadejong.nl. Hierdoor kunnen onze medewerkers je zo goed mogelijk helpen. 

  • Hoe kan ik bestellen?
    Antwoord:

    Om je pakket te bestellen ga je naar www.mijnleermiddelen.nl. Op deze site kun je een account aanmaken. Indien je al een account hebt kun je inloggen met je inlogegevens. Nadat je bent ingelogd klik je op 'pakket bestellen'. 

    Klik hier voor een korte video-instructie.

  • Wanneer moet ik bestellen?
    Antwoord:

    Je kunt vanaf 28 juni 2019 je pakket bestellen via www.mijnleermiddelen.nl. Doe dit optijd, zodat je er zeker van bent dat je pakket voor aanvang van het nieuwe schooljaar ontvangt. 

  • Waar kan ik terug zien wat ik heb besteld?
    Antwoord:

    Nadat je hebt besteld kun je via het menu aan de linkerkant op 'bestellen' klikken. Vervolgens klik je op 'mijn bestellingen'. Er verschijnt dan een overzicht van al je bestellingen. De inhoud van de bestelling kun je zien door op 'details' te klikken achter de bestelling|(en). 

  • Ik ben een boek kwijt en ik wil graag een nieuwe bestellen.
    Antwoord:

    Eeen nieuw exemplaar kun je op eigen kosten nogmaals bestellen via mijn www.leermiddelen.nl. 

  • Ik wil graag een tweede pakket bestellen.
    Antwoord:

    Een tweede pakket kun je op eigen kosten bestellen via www.mijnleermiddelen.nl

  • Hoe kan ik mijn adres wijzigen?
    Antwoord:

    Je kan tijdens het bestellen een afleveradres opgeven. Deze mag afwijken van je eigen huisadres. Wil je na het bestellen je adres nog wijzigen dan dien je de bestelling te annuleren. Plaats een nieuwe bestelling met het juiste adres. is je bestelling al in behandeling genomen, dan is wijzigen niet meer mogelijk. Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

  • Kan ik mijn huurboeken ook kopen?
    Antwoord:

    Het is niet mogelijk om je huurboeken te kopen. Mocht je toch graag dezelfde titels willen kopen, dan kun je een tweede bestelling plaatsen en deze af te rekenen. 

  • Kan ik bestellen zonder account?
    Antwoord:

    Het is niet mogelijk om te bestellen zonder account.

  • Ik wil mijn adres wijzigen.
    Antwoord:

    In de laatste stap van het bestelproces vragen we om je adres op te geven. Hier kan je het adres opgeven waar je je bestelling wil ontvangen.

    Heb je je bestelling al geplaatst en wil je toch nog een adreswijziging doorgeven? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Antwoord:

    Zolang je bestelling niet in behandeling is genomen kan je de bestelling annuleren via www.mijnleermiddelen.nl. Klik op de bestelling en kies boven aan voor “annuleren”. Je kan vervolgens de juiste bestelling gaan plaatsen.

    Is je bestelling al in behandeling genomen, dan is annuleren niet meer mogelijk. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

  • Ik ben een boek kwijt
    Antwoord:

    Als je een boek kwijt bent kwijt geraakt kun je een nieuwe bestellen. Dit doe je door op onze website het artikel te selcteren en af te rekenen. We zorgen ervoor dat het nieuwe exemplaar zo spoedig mogelijk naar je toe wordt gestuurd. 

  • Welke boeken moet ik aan het einde van het jaar weer inleveren?
    Antwoord:

    Via www.mijnleermiddelen.nl kun je jouw inleverlijst inzien. Hierop staat welke boeken je aan het einde van het schooljaar indient te leveren/ 

  • Waar/hoe moet ik mijn boeken inleveren?
    Antwoord:

    Je kunt de boeken inleveren op de innamedag op je school. Hiervoor dien je de inleveringslijst mee te nemen. Medewerkers van Osinga de Jong zullen op d einnamedag de boeken innemen en verwerken in onze administratie. 

    Mocht er tijdens het innemen markeren aan het boekenpaket, dan krijg je een bewijs mee voor het inleveren. 

    Kun je niet aanwezig zijn op de innamedag? Dan kun je de boeken naar ons opsturen tot een week na de iname. Je kunt de boeken samen met een kopie van de inleverlijst op eigen kosten versturem naar: 

    OsingadeJong

    t.a.v Inname <schoolnaam>

    Oliemolen 2

    8754 GH Makkum

    Vraag bij het postkantoor om een verzendbewijs en bewaar deze goed. Je kunt via www.mijnleermiddelen.nl in het menu naar 'retour'gaan. Hier staat uitgelegd hoe je je leermiddelen kunt retourneren. 

  • Ik ga in de zomer naar zomerschool/bijscholing. Kan ik mijn boeken later inleveren?
    Antwoord:

    Wil je boeken later inleveren, omdat je naar de zomerschool gaat? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe weet ik of mijn bestelling onderweg is?
    Antwoord:

    In de laatste twee weken van de vakantie worden de pakketten via PostNL verzonden. Je ontvangt via de mail een track and trace code waarmee je het pakket kunt volgen.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de bezorger komt?
    Antwoord:

    De pakketten worden via PostNL bezorgd. Mocht je niet thuis zijn, dan bieden zij het pakket om een later tijdstip nogmaals aan. Daarna wordt het pakket naar het dichtstbijzijnde postkantoor gebracht. Je hebt dan maximaal twee weken de tijd om het pakket af te halen. Via de track&trace link kun je zien wat de status is van het pakket.

  • Ik heb maar een gedeelte van mijn bestelling ontvangen.
    Antwoord:

    Het kan zijn dat jouw boeken niet allemaal op voorraad waren tijdens het produceren. In dit geval zul je nog een aanvullend pakket ontvangen. Via mijnleermiddelen.nl kun je het pakket inzien. Controleer hier of je de boeken ook daadwerkelijk hebt besteld.

  • Ik heb een beschadigd boek ontvangen.
    Antwoord:

    Je leermiddelpakket wordt met zorg samengesteld. Mocht je onverhoopt toch beschadigde boeken hebben ontvangen, dan kun je via www.mijnleermiddelen.nl een melding maken. Ga naar ´leermiddelen´ en vervolgens naar ´servicemeldingen´ en maak je melding.

  • Antwoord:
  • Ik weet mijn leerlingnummer niet (meer)
    Antwoord:

    Je leerlingnummer heb je via school ontvangen. Mocht je het leerlingnummer niet meer weten, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Ik weet mijn leerlingcode niet
    Antwoord:

    Kies bij het aanmaken van een nieuw account voor de vraag wat voor code je hebt ontvangen voor "Geen van beide".

    Als je je persoonlijke gegevens zo volledig mogelijk invult, zal het systeem op basis daarvan een nieuwe code voor je genereren.

  • Ik weet mijn schoolcode niet
    Antwoord:

    Kies bij het aanmaken van een nieuw account voor de vraag wat voor code je hebt ontvangen voor "Geen van beide".

    Als je je persoonlijke gegevens zo volledig mogelijk invult, zal het systeem op basis daarvan een nieuwe code voor je genereren.

  • Welke boeken moet ik aan het einde van het jaar weer inleveren?
    Antwoord:

    Via www.mijnleermiddelen.nl kun je jouw inleverlijst inzien. Hierop staat welke boeken je aan het einde van het schooljaar weer in dient te leveren.

  • Waar/hoe moet ik mijn boeken inleveren?
    Antwoord:

    Je kunt de boeken inleveren op de innamedag op de school. Hiervoor dien je de inleverlijst mee te nemen. Medewerkers van OsingadeJong zullen op de innamedag de boeken innemen en verwerken in onze administratie.

    Mocht er tijdens het innemen iets mankeren aan het boekenpakket, dan krijg je een bewijs mee voor het inleveren.

    Kun je niet aanwezig zijn op de innamedag? Dan kun je de boeken naar ons opsturen tot een week na de inname. Je kunt de boeken samen met een kopie van de inleverlijst op eigen kosten versturen naar:

    OsingadeJong
    t.a.v. Inname <schoolnaam>
    Oliemolen 2
    8754 GH Makkum

    Vraag bij het postkantoor om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

  • Hoe kan ik mijn leermiddelen retourneren?
    Antwoord:

    Je kunt via www.mijnleermiddelen.nl in het menu naar ‘’Retour’’ gaan. Hier staat uitgelegd hoe je leermiddelen kunt retourneren.

  • Ik ga in de zomer naar zomerschool/bijscholing. Kan ik mijn boeken later inleveren?
    Antwoord:

    Wil je boeken later inleveren, omdat je naar de zomerschool gaat? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Antwoord: