Bel ons0515 - 58 00 81

Pakket bestellen

Heeft jouw school aangegeven dat je zelf je leermiddelenpakket moet bestellen bij ons, dan kan dat via ons leerlingportaal www.mijnleermiddelen.nl. Hier bestel je eenvoudig je leermiddelen (en eventueel aanvullende artikelen). 

Voor een korte video-instructie klik je op deze link

Neem ook een kijkje in onze veel gestelde vragen om je op weg te helpen.

Succes!

Veel gestelde vragen

  • Kan ik voor meerdere personen een bestelling plaatsen via mijn account?
    Antwoord:

    Je kunt per account (e-mailadres) voor één leerling een bestelling(en) plaatsen.

  • Ik heb een verkeerde bestelling geplaatst.
    Antwoord:

    Zolang je bestelling nog niet in behandeling is genomen kun je de bestelling annuleren. Je kunt via de site: www.mijnleermiddelen.nl de bestelling annuleren. Klik op 'bestelling' en kies daarna boven aan voor 'annuleren'. Je kan vervolgens opnieuw de juiste bestelling plaatsen. 

    Is je bestelling al in behandeling genomen dan kun je de bestelling niet meer annuleren. Bel dan 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier

  • Ik krijg een foutmelding tijdens het bestellen.
    Antwoord:

    Mocht je een foutmelding krijgen bij het bestellen, klik hier voor het contactformulier. Maak van te voren een screenshot van de foutmelding en stuur deze naar het volgende emailadres: leerlingen@osingadejong.nl. Hierdoor kunnen onze medewerkers je zo goed mogelijk helpen. 

  • Hoe kan ik bestellen?
    Antwoord:

    Om je pakket te bestellen ga je naar www.mijnleermiddelen.nl. Op deze site kun je een account aanmaken. Indien je al een account hebt kun je inloggen met je inloggegevens. Nadat je bent ingelogd klik je op 'pakket bestellen'. 

    Klik hier voor een korte video-instructie.

  • Wanneer moet ik bestellen?
    Antwoord:

    Dit verschilt per school, daarom is het verstandig je mail goed in de gaten te houden, per mail houden we je op de hoogte. Je kan ook inloggen op www.mijnleermiddelen.nl, als je kiest voor "Pakket bestellen" krijg je te zien of het voor jou al mogelijk is om te bestellen.

  • Waar kan ik terug zien wat ik heb besteld?
    Antwoord:

    Nadat je hebt besteld kun je via het menu aan de linkerkant op 'bestellen' klikken. Vervolgens klik je op 'mijn bestellingen'. Er verschijnt dan een overzicht van al je bestellingen. De inhoud van de bestelling kun je zien door op 'details' te klikken achter de bestelling|(en). 

  • Ik ben een boek kwijt en ik wil graag een nieuwe bestellen.
    Antwoord:

    Een nieuw exemplaar kun je op eigen kosten nogmaals bestellen via mijn www.mijnleermiddelen.nl. Log in met je inloggegevens en ga naar de webshop om te kunnen bestellen. Let op, deze leermiddelen dien je zelf af te rekenen.

  • Ik wil graag een tweede pakket bestellen.
    Antwoord:

    Mocht je van niveau/vakken wisselen, dan kun je kosteloos nogmaals een bestelling plaatsen. Wil je hetzelfde pakket nogmaals bestellen, dan kun je dit op eigen kosten doen. Mocht je anders af hebben gesproken met school, klik hier voor het contactforumulier.

  • Hoe kan ik mijn adres wijzigen?
    Antwoord:

    Je kan tijdens het bestellen een afleveradres opgeven. Deze mag afwijken van je eigen huisadres. Wil je na het bestellen je adres nog wijzigen dan dien je de bestelling te annuleren. Plaats een nieuwe bestelling met het juiste adres. Is je bestelling al in behandeling genomen, dan is wijzigen niet meer mogelijk. Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden via het contactformulier.

  • Kan ik mijn huurboeken ook kopen?
    Antwoord:

    Het is niet mogelijk om je huurboeken te kopen. Mocht je toch graag dezelfde titels willen kopen, dan kun je via de webshop deze boeken nogmaals bestellen. Deze leermiddelen dien je zelf af te rekenen. 

  • Kan ik bestellen zonder account?
    Antwoord:

    Het is niet mogelijk om te bestellen zonder account.

  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Antwoord:

    Zolang je bestelling niet in behandeling is genomen kan je de bestelling annuleren via www.mijnleermiddelen.nl. Klik op de bestelling en kies boven aan voor “annuleren”. Je kan vervolgens de juiste bestelling gaan plaatsen.

    Is je bestelling al in behandeling genomen, dan is annuleren niet meer mogelijk. Klik hier voor het contactforumulier.

  • Ik heb besteld via mijnleermiddelen, maar ben iets vergeten! Wat nu?
    Antwoord:

    Zolang je bestelling nog niet in bhandeling is genomen kun je de bestelling annuleren. Klik links in het menu op "Bestelingen" kies daarna voor "Mijn bestellingen". Je ziet je bestelling staan. Klik rechts op "Details" en klik daarna rechts boven op "Annuleren". Je krijgt een melding of je zeker weet dat je je bestelling wilt annuleren, kies hier voor "Ja". Als je je bestelling bekijkt zie je bij "Bestelling status" "Geannuleerd" staan. Je kunt nu een nieuwe bestelling plaatsen met al je leermiddelen.

    Kun je je bestelling niet meer annuleren? Maak dan een nieuwe bestelling aan. Dit doe je net zoals je je andere leermiddelen hebt besteld. Je selecteert nu alleen het leermiddel wat je vergeten was te bestellen.

    - Ik heb geen pakbon bij mijn bestelling.

    In je bestelling vind je geen pakbon meer maar zie je nu een QR code die als barcode dient.

    - Ik heb besteld maar geen bevestiging ontvangen.

    Als je inlogt in Mijnleermiddelen.nl kun je je bestelling terug vinden onder "Bestellingen", "Mijn Bestellingen". Klik op "Details" en je ziet wat je hebt besteld. Ook hier vind je de pakbon terug.

  • Ik heb geen pakbon bij mijn bestelling.
    Antwoord: In je bestelling vind je geen pakbon meer maar zie je nu een QR code die als barcode dient. Scan de QR-code met een barcode scan app om je pakbon te bekijken. Mocht je al eens eerder in Mijnleermiddelen geweest zijn, dan kun je je pakbon terug vinden onder "mijn bestellingen".
  • Ik heb besteld maar geen bevestiging ontvangen
    Antwoord: Als je inlogt in Mijnleermiddelen.nl kun je je bestelling terug vinden onder “Bestellingen”, “Mijn Bestellingen”. Klik op “Details” en je ziet wat je hebt besteld. Ook hier vind je de pakbon terug.
  • Ik ben een boek kwijt
    Antwoord:

    Als je een boek kwijt bent geraakt kun je een nieuwe bestellen. Dit doe je door op onze website het artikel te selecteren en af te rekenen. We zorgen ervoor dat het nieuwe exemplaar zo spoedig mogelijk naar je toe wordt gestuurd. 

  • Hoe weet ik of mijn bestelling onderweg is?
    Antwoord:

    In de laatste twee weken van de vakantie worden de pakketten via PostNL verzonden. Je ontvangt via de mail een track&trace code waarmee je het pakket kunt volgen. 

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de bezorger komt?
    Antwoord:

    De pakketten worden via PostNL bezorgd. Mocht je niet thuis zijn, dan wordt het pakket naar het dichtsbijzijnde PostNL punt gebracht. Je hebt dan maximaal twee weken de tijd om het pakket af te halen. Via de track&trace link kun je zien wat de status van het pakket is.

  • Ik heb maar een gedeelte van mijn bestelling ontvangen.
    Antwoord:

    Het kan zijn dat jouw boeken niet allemaal op voorraad waren tijdens het produceren. In dit geval zul je nog een aanvullend pakket ontvangen. Via mijnleermiddelen.nl kun je het pakket inzien. Controleer of je de boeken ook daadwerkelijk hebt besteld. 

  • Ik heb een beschadigd boek ontvangen.
    Antwoord:

    Je leermiddelenpakket wordt met zorg samengesteld. Mocht je onverhoopt toch beschadigde boeken hebben ontvangen, dan kun je via www.mijnleermiddelen.nl een melding maken. Via het menu kun je naar 'Leermiddelen en vervolgens naar 'Servicemeldingen' gaan en vervolgens een melding maken.

  • Antwoord:
  • Wanneer krijg ik mijn bestelling thuisbezorgd?
    Antwoord:

    Zodra je van ons een track & trace ontvangt is je bestelling onderweg en kun je deze volgen.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de bezorger komt?
    Antwoord:

    De pakketten worden via PostNL bezorgd. PostNL biedt het pakket 1 keer aan. Als je niet thuis bent, brengt PostNL je pakket naar het dichtstbijzijnde PostNL punt. Je hebt dan maximaal 1 week de tijd om het pakket af te halen. Via de track & trace link kun je zien wat de status is van het pakket.

  • Waar wordt mijn bestelling bezorgd?
    Antwoord:

    In de bevestiging die je van ons hebt ontvangen kun je zien naar welk adres je pakket wordt verstuurd.

  • Het pakket wat ik heb ontvangen is niet van mij….wat moet ik doen?
    Antwoord:

    Neem contact op met onze klantenservice op zodat wij een retoursticker naar jou op kunnen sturen en kunnen onderzoeken waar jouw pakket is gebleven. Je kunt hiervoor het contactformulier invullen, vermeld hierin:

    * Je eigen naam

    * Naam van je eigen school

    * Je leerlingnummer

    * Je e-mailadres

    * Naam van degene van wie het pakket is

    * Leerlingnummer van de persoon voor wie het pakket is, indien bekend

  • Ik mis een boek in mijn bestelling, en nu?
    Antwoord:

    Controleer de QR code / pakbon. Het kan zijn dat op de pakbon is aangegeven dat het boek door omstandigheden later wordt geleverd. Ben je zelf vergeten een boek te bestellen en is dit wel een verplicht vak? Dan kun je kosteloos het boek nog bestellen via Mijnleermiddelen.nl. Staat het boek wel op de pakbon, maar zijn wij vergeten het boek aan je pakket toe te voegen?

    Neem contact met ons op middels het contactformulier. Noteer:

    * Je eigen naam

    * Naam van de school

    * Je leerlingnummer

    * Het ISBN / boek waar het om gaat

    * Je e-mailadres

  • Ik heb een beschadigd boek ontvangen, wat nu?
    Antwoord:

    Je kunt via mijnleermiddelen.nl een servicemelding aanmaken. Via het menu aan de linkerkant kun je klikken op “leermiddelen”. Vervolgens klik je op “servicemeldingen” en op “melding aanmaken”. Vul alles wat nodig is in, dan wordt er contact met je opgenomen om te bekijken of we iets voor je kunnen doen.

  • Mijn bestelling is retour gestuurd, hoe nu verder?
    Antwoord:

    Hebben we je pakket hier retour ontvangen, dan zullen we het opnieuw naar je opsturen.

  • Ik weet mijn leerlingnummer niet (meer)
    Antwoord:

    Je leerlingnummer heb je via school ontvangen. Mocht je deze niet meer weten, vraag deze dan even na bij school.

    Kom je er met school niet uit, bel dan 0515-580081 of klik hier voor het contactforumulier.

  • Ik weet mijn leerlingcode niet
    Antwoord:

    Je hebt de leerlingcode van ons via de mail ontvangen. Mocht je deze niet meer hebben, kies dan bij het aanmaken van een nieuw account voor 'Geen van beide'

    Als je je persoonlijke gegevens zo volledig mogelijk invult, zal het systeem op basis daarvan een nieuwe code voor je genereren.

  • Ik weet mijn schoolcode niet
    Antwoord:

    Je hebt de schoolcode van ons via de mail ontvangen. Deze code heb je alleen nodig als je zelf via ons je boeken moet bestellen. Mocht je deze niet meer hebben, neem dan contact met ons op om te controleren of je wel zelf moet bestellen. Dit kan via hier voor het contactforumulier.

  • Ik weet niet meer met welk e-mailadres ik mijn accout heb geregistreerd.
    Antwoord:

    Maak een nieuw account aan met een ander e-mailadres. Omdat het leerlingnummer hetzelfde blijft, wordt het account automatisch gekoppeld aan het nieuwe e-mailadres.

  • Hoe kan ik mijn adres wijzigen?
    Antwoord:

    Tijdens het bestellen van je pakket, kun je zelf het gewenste bezorgadres invullen. Hier wordt het bestelde pakket bezorgd. Dit is echter niet een permanente adreswijziging. Wil je een adreswijziging doorgeven. Geef dit dan door aan school. Zij zullen ons het juiste adres doorgeven. Naast het doorgeven aan school is er nog de optie om ook de wijziging aan ons door te geven via e-mail. Zet het juiste adres, je leerling nummer en de naam van je school op de mail naar: leerlingen@osingadejong.nl . Dan passen wij het in onze systemen aan.

  • Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
    Antwoord:

    Iedere leerling kan een nieuw account aanmaken met een ander e-mailadres. Dat gaat als volgt: Ga naar www.mijnleermiddelen.nl en klik op “Maak nieuw account”. Kies voor “Geen van beide”. Vul in het volgende venster alle gegevens in. Gebruik je eigen leerling nummer en kies het nieuwe e-mailadres wat je wilt gebruiken. Er wordt dan een nieuw account aangemaakt, met dezelfde gegevens, maar een ander e-mailadres.

  • Ik ga verhuizen / Ik ben verhuisd, wat moet ik doen?
    Antwoord:

    Vul tijdens het bestellen van je pakket het juiste adres in en geef de adreswijziging z.s.m. door aan je school. Naast het doorgeven aan school is er nog de optie om ook de wijziging aan ons door te geven via e-mail. Zet het juiste adres, je leerling nummer en de naam van de school op de mail naar: leerlingen@osingadejong.nl Dan passen wij het in onze systemen aan

  • Welke boeken moet ik aan het einde van het jaar weer inleveren?
    Antwoord:

    Via het menu "Leermiddelen" > "Inleverlijst" kun je jouw inleverlijst inzien. Hierop staat welke boeken je aan het einde van het schooljaar weer dient in te leveren. 

  • Waar/hoe moet ik mijn boeken inleveren?
    Antwoord:

    In verband met het coronavirus, zal de inname dit jaar anders verlopen dan je normaal van ons gewend bent. Via www.mijnleermiddelen.nl kun je jouw pakket online registeren. Log in met je account en klik op de tegel 'Online inname'. Volg de stappen om je pakket te registeren. Je ontvangt via de mail je inleverlijst. Op deze inleverlijst staan instructies over het je de boeken moet inpakken. 

    Op de innamedag van jouw school kun je het pakket inleveren. Een medewerker van OsingadeJong zal de barcode op het pakket scannen en vervolgens kun je het pakket zelf in de juiste rolcontainer zetten. Kun je zelf niet? Laat het pakket dan bijvoorbeeld door een klasgenoot inleveren.

    Zorg er voor dat je op de aangegeven tijd op school bent en na het inleveren ook meteen weer naar huis gaat. Zo kunnen we op de innamedag met z'n allen de richtlijnen van het RIVM zo goed mogelijk naleven. 

    Via deze link kun je een instructievideo bekijken om je op weg te helpen. 

    Kun je niet aanwezig zijn op de innamedag? Dan kun je de boeken naar ons opsturen tot een week na de inname. Je kunt de boeken samen met een kopie van de inleverlijst op eigen kosten versturen naar:

    OsingadeJong
    t.a.v. Inname <schoolnaam>
    Oliemolen 2
    8754 GH Makkum
    Vermeld daarbij de volgende gegevens:
    - Je leerlingnummer
    - Je e-mailadres
    - Je eigen naam

    Vraag bij het postkantoor om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

  • Hoe kan ik mijn leermiddelen retourneren?
    Antwoord:
  • Ik ga in de zomer naar zomerschool/bijscholing. Kan ik mijn boeken later inleveren?
    Antwoord:

    Wil je boeken later inleveren, omdat je naar de zomerschool gaat? Klik hier voor het contactforumulier.

  • Bij het inleveren van mijn boeken lukt het uploaden van de foto niet, wat kan ik doen?
    Antwoord:

    Stuur een e-mail naar: leerlingen@osingadejong.nl met daarin:

    * Je leerlingnummer & naam

    * De naam van de school

    * Het ISBN van het boek waar het om gaat

    * Je e-mailadres

    * De foto van je boeken

  • Ik ben te laat met inleveren….wat nu?
    Antwoord:

    Heb je je boeken niet op tijd in kunnen leveren? Tot 1 week na de inname kun je je boeken nog naar ons opsturen (op eigen kosten). Als je de boeken binnen die termijn aan ons opstuurt, voorkom je dat je een factuur krijgt.

    Stop je inleverlijst bij dit pakket, zodat we weten van wie het pakket afkomstig is. Heb je geen inleverlijst, noteer dan:

    * Je eigen naam

    * Naam van de school

    * Je leerlingnummer

    * Het ISBN van het boek(en) waar het om gaat

    * Je e-mailadres

    Het pakket stuur je op naar onderstaand adres:

    OsingadeJong
    t.a.v. Inname
    Oliemolen 2
    8754 GH Makkum
  • De boeken die op mijn inleverlijst staan kloppen niet / staan er dubbel op. Wat nu?
    Antwoord:

    Lever de boeken die je hebt in zoals je gewend bent. Vul het contactformulier in zodat wij voor je uit kunnen zoeken of de boeken onterecht op jou inleverlijst staan.

    * Je eigen naam

    * Naam van de school

    * Je leerlingnummer

    * Je e-mailadres

    Het pakket stuur je op naar onderstaand adres:

  • Waar vind ik mijn digitale leermiddelen?
    Antwoord:

    Zie je in SOM of Magister je digitale leermiddelen niet staan of werken de linkjes niet? (blijf ingelogd in SOM of Magister) Log dan in op Mijnleermiddelen.nl. om te kijken of de licenties die je nodig hebt hier al wel staan. Staan de digitale leermiddelen hier nog niet, dan zijn ze nog niet klaargezet. Staan de digitale leermiddelen er wel maar werken de linkjes ook hier niet. Dan kun je via het menu aan de linker kant kiezen voor “Leermiddelen” > “Servicemeldingen”. Hier kun je een servicemelding aanmaken zodat wij hier voor je naar kunnen kijken.